Superstacja dzięki środkom z UE chce przejść na 16:9 i HD

Informacyjno-rozrywkowy kanał Superstacja planuje przejść na produkcję w 16:9 i HD. Będzie to możliwe dzięki współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (współfinansowanie z UE wyniesie 40%). Zamówienie na nowy sprzęt ma być zrealizowane do 2 grudnia 2013 roku. Same oferty można było składać do 10 października.

Informacyjno-rozrywkowy kanał Superstacja planuje przejść na produkcję w 16:9 i HD. Będzie to możliwe dzięki współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (współfinansowanie z UE wyniesie 40%). Zamówienie na nowy sprzęt ma być zrealizowane do 2 grudnia 2013 roku. Same oferty można było składać do 10 października.

Projekt nazwany „Wzrost konkurencyjności Superstacji poprzez wdrożenie innowacyjnej technologii i zaoferowanie nowych usług” realizowany jest w ramach Regionalnego programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 – 2013, który ma na celu m.in. tworzenie warunków dla rozwoju potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości na Mazowszu.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 4 torów kamerowych SD/HD opartych na kamerach Sony z serii HXC-100 lub HSC-100R. Tory kamerowe powinny składać się z komponentów typu standard, minimum z:
• kamery Sony z serii HXC-100 lub HSC-100R (złącze typu TRIAX),
• obiektywu HD,
• filtru ochronnego na obiektyw,
• systemu sterowania obiektywem,
• stacji bazowej CCU,
• pulpitu zdalnego sterowania RCP,
• wizjera HD LCD kolor,
• lupy do kamery,
• adaptera mocowania kamery do statywu,
• słuchawek dla operatorów,
• przewodu wideo typu TRIAX 100 metrów na każdy tor kamerowy,
• złącza typu TRIAX 4 sztuki na każdy tor kamerowy.

Dopuszczone było przedstawienie w ofercie komponentów ponad standard oraz dodatkowych komponentów torów kamerowych.

Cały projekt ma na celu wprowadzenie nowych usług w Superstacji i podniesienie jej konkurencyjności na rynku. Udostępnienie usług o bardzo wysokiej jakości będzie możliwe dzięki rozwojowi bazy technicznej, które zostanie osiągnięte poprzez zakup dodatkowych licencji na oprogramowanie, nowoczesnego sprzętu IT oraz dodanie nowych funkcjonalności studia telewizyjnego. Umożliwi to produkcję audycji telewizyjnych w standardzie HD w formacie 16:9.